מועדון לקוחות - הראשונים שיודעים
חנות המפעל - במושב ניר גלים | טל: 08-8510030 | פקס: 08-8510035
חדשות

קטגוריות

מועדון לקחוחות, הראשונים שיודעים. הרשם עכשיו!
מכון התקנים הישראלי ISO 9001 מיוצר בישראל
דף הבית ס מאמרים ס ביקורת איכות במפעל תעשייתי

ביקורת איכות במפעל תעשייתי

ביקורת איכות במפעל תעשייתי

מאת פנחס קלה, מנהל הבטחת איכות

 

תהליך בקרת האיכות במפעל מהווה מעין חותמת "כשרות" על המוצרים הסופיים המסופקים ללקוח. הביקורת מבוצעת בכל אחד משלבי הייצור החל מפיקוח על קבלת חומרי הגלם, דרך פיקוח על שלבי הייצור השונים וכלה בביקורת על המוצר המוגמר. ואכן כך אנו  עובדים במפעל לייצור ריהוט לגני ילדים .

 

ביקורת איכות זו מבטיחה קבלת מוצר מושלם, על פי דרישות הלקוח, מוצר תקין ואסתטי ברמת גימור גבוהה לשביעות רצון מלאה של הלקוחות. בתחום ציוד לגני ילדים ההקפדה כפולה ומכופלת.

 

קיימות מספר דרגות של בקרה בהתאם לסוג המוצר, אופי השימוש בו ומטרותיו. לדוגמא: מוצרים המשמשים כחלקי חילוף במטוסים יעברו ביקורת מדוקדקת של 100% מהחלקים, שכן תקלה במוצר מסוג זה עלולה לגרום לפגיעה משמעותית בחיי אדם ו/או גרימה של נזק כבד במיוחד. מוצרים אחרים המשמשים אנשים להנאתם יעברו ביקורת מדגמית סטטיסטית בלבד.

 

כל ביקורת מתבצעת על פי הוראות המתכנן. יש להיצמד לתוכניות המשורטטות של המוצר, לטולרנסים (טווחים) הנדרשים לגבי מידותיו ולסוג החומר הנדרש. המתכנן הוא המכתיב את רמת הביקורת הנדרשת, האם היא תהיה מלאה או מדגמית ואם היא תהיה מדגמית באיזה רמת מדגם יש לבצע אותה ומה נדרש לעשות כאשר המדגם מגלה חלק הנפסל לשימוש.

 

ביקורת איכות תיקנית ומסודרת דורשת לכאורה מהמפעל משאבים רבים אך לתפיסתנו בסופו של יום העלות הגבוהה מתקזזת מול שביעות רצון גבוהה של הלקוח, נכונותו לשלם יותר על איכות גבוהה יותר וקניותיו החוזרות. במפעל בניר גלים לגני ילדים מושקעים משאבים רבים לצורך בקרה בתהליך. רהיטי הילדים נבדקים לאורך כל התהליך.

 

החיסכון ניכר גם בעצם העובדה שלרוב אין צורך להחליף או לתקן מוצרים או במקרים קיצוניים לשלם פיצוי על נזקים ממשיים שנגרמו בגין אספקת מוצר לקוי וכתוצאה מהשימוש במוצר פגום.

 

כאמור, על הביקורת להתבצע לאורך כל תהליך הרכש והייצור ומשמעות הדבר היא פיקוח גם על הספקים של חומרי הגלם והאביזרים הנלווים למוצר כמו גם ביקורת עצמית על ידי העובד עצמו.

 

מתפקידו של המבקר להכניס את תודעת האיכות לכל אחד מהעובדים ולייצר תודעת איכות בכל המפעל, לציין לשבח עובדים קפדנים, לפרסם מעל לוחות המודעות את תוצאות ביקורות האיכות ולתגמל עובדים המצטיינים בנושא זה. בניר גלים לגני ילדים אנו עובדים על פי סטנדרטים אלו.

 

במפעל המכבד עצמו, תהליך הבקרה של האיכות הוא כה מושרש עד כי המנהל עד אחרון העובדים מעניקים לנושא את מלוא תשומת הלב. ביצוע ביקורת איכות קפדנית עושה למעשה את ההבדל בין בית מלאכה בינוני למפעל תעשייתי ברמה גבוהה.

 

 

 

 

 

 

מושב ניר גלים ד.נ אבטח 79245 טל: 08-8510030 פקס: 08-8510035