מועדון לקוחות - הראשונים שיודעים
חנות המפעל - במושב ניר גלים | טל: 08-8510030 | פקס: 08-8510035
חדשות

קטגוריות

מועדון לקחוחות, הראשונים שיודעים. הרשם עכשיו!
מכון התקנים הישראלי ISO 9001 מיוצר בישראל
דף הבית ס מאמרים ס תכנון הסביבה הלימודית לגיל הרך

תכנון הסביבה הלימודית לגיל הרך

תכנון הסביבה הלימודית לגיל הרך

 

בכל אספקט בחיינו, העיצוב כובש מקום נכבד בתשומת הלב הצרכנית. מבחינה זו גם מעונות וגני ילדים "עלו כיתה" ולמתכנן והמייצר נוספו אתגרים חדשים.  תכנון הסביבה הלימודית באופן אופטימלי מצריך לקיחה בחשבון של גורמים שונים ובראשם הנחיות הבטיחות של משרד החינוך וארגון "בטרם", דרישות אחרות של משרד החינוך על פי פרסומים שונים המתייחסים לגנים בפיקוח.

 

גם תפיסתה החינוכית של הגננת משפיעה על תכנון ועיצוב הגן. לכל גננת אופי משלה, שיטת עבודה בה היא מאמינה ותפיסת עולם לגבי מה טוב ביותר עבור הילדים עליהם היא אמונה. ישנן גננות המעדיפות את הגישה של הבחירה החופשית ומרחבים פתוחים ואחרות מעדיפות סדר ושליטה ומתחמים סגורים יותר. אנו בניר גלים לגני ילדים המייצרים ומעצבים ריהוט לגני ילדים נותנים מענה רב המכסה גישות רבות.

 

כל גן הוא עולם ומלואו ולכל גן מבנה שונה החל מגדלים שונים וצורות שונות, הימצאות כוכים, נישות, עמודים ושאר הכתבות מבניות. החוכמה היא להפוך כל חיסרון ליתרון ולנצל את השטח באופן מקסימלי. עמוד יכול להפוך מבעיה להזדמנות ונישה יכולה להפוך לפינת קריאה אינטימית.

 

העקרונות המנחים את תעשיות ניר גלים לגני ילדים , ייצור ושיווק ציוד לגני ילדים  בבואנו לתכנן מרחב חינוכי הם השאיפה למצוא את האיזון בין ההרגשה הפתוחה והמרווחת ובין הצורך של הילדים במקום מוגדר ואינטימי שם יוכלו לתת ביטוי לעולם המשחק שלהם. כעיקרון, ככל שגיל הילד עולה, כך הצורך בחללים אינטימיים עולה.

 

תפקיד חשוב בנושא זה יש לגובה הריהוט. בעבר כל רהיטי המעונות והגנים היו בגובה של ילדי הגן אולם בשנים האחרונות הותאמו רהיטים לגובהם של ילדי המעון. ריהוט נמוך נגיש יותר לילדים מצד אחד ושומר על קשר עם הגננות מצד שני. דבר זה מעלה את רמת הבטיחות והבקרה הנחוצה ובמקביל יוצר פינות אינטימיות שאינן חוסמות את המרחב.  רהיטי ניר גלים לגני ילדים מיוצרים על פי נורמות אלו.

 

יצירה של פינות פעילות שונות חשובה גם היא. במעונות נוהגים להתאים את פינת הפעילות לפי קבוצת הגיל (תינוקות, גמולים, פעוטות ובוגרים). ניתן לחלק באופן כללי את הגן לכמה אזורי פעילות מרכזיים :

 

-         אזור יצירה רטוב – פינת אוכל ופעילות סביב שולחנות

-         אזור פעילות יצירתית על שטיח – קוביות ופעילות סביב מיכלי אחסון

-         אזור התכנסות סביב נושא –לוח נושא ראשי למפגשי ריכוז משותפים

-         אזור כישורי חיים – ציוד המאפשר לילדים לחקות את פעולות המבוגרים

-         אזורים רכים – פינות ישיבה המשמשות כ"סלון", ספרייה ועוד

 

בתעשיות ניר גלים לגני ילדים ניתן למצוא ריהוט וציוד לגני ילדים על פי אזורי פעילות הגן. יש ליצור אזורי אחסון ייעודיים בכל פינת פעילות בנוסף למחסן המרכזי עבור התפקוד השוטף של הגן. רצוי שאזורי אחסון אלו יהיו נמוכים ופתוחים על מנת לעודד את חופש הבחירה ואת החינוך לסדר וניקיון.

 

הצבעוניות היא מרכיב חיוני בעיצוב ובמקרה של חלל חינוכי חשוב להקפיד על כך שהצבעוניות הנבחרת על פי טעם וסגנון לא תשתלט על סביבת הגן. יש לזכור שגם הצעצועים, המשחקים, היצירות ואפילו הילדים עצמם "צובעים" את הגן. מסיבה זו מעדיפים כיום צבעים רגועים ומרגיעים המאפשרים מיקוד בפעילות עצמה. עיצוב מעונות היום על ידי מעצבת הבית של ניר גלים נותן תשובה לצבעוניות זו.

 

חשיבות המשחקים על ההתפתחות החינוכית ידועה ויש להתאים לכל גיל את המשחק שיתרום לו באופן המיטבי. תמיד נעדיף משחקים בעלי מיעוט אלמנטים באופן שיצריך שימוש בדמיון.

 

ולא פחות חשוב הוא להעדיף של ריהוט ומוצרים מ"בית טוב". זכרו – לאורך זמן זול הוא יקר ויקר הוא זול !
מושב ניר גלים ד.נ אבטח 79245 טל: 08-8510030 פקס: 08-8510035